ARTIKEL 1: DEFINITIES

1.1  In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Diensten: de overeengekomen diensten waaronder Activiteiten, Verhuur

en Overige diensten.

Activiteit: iedere georganiseerde bezigheid waaronder (buiten)sport,

workshops, clinics, training, spellen, etc..

Verhuur: huur van materiaal (waaronder vervoersmiddelen) of onroerend

goed (waaronder zaalruimte).

Overige diensten: alle diensten van de Onderneming of Hulppersonen

niet zijnde Activiteiten of Verhuur.

Opdrachtgever: iedere (rechts)persoon die voor zichzelf dan wel ten

behoeve van derden met de Onderneming een Overeenkomst sluit.

Gast: iedere persoon die deelneemt aan of gebruik maakt van een Dienst

en iedere persoon die op het Terrein aanwezig is.

Consument: natuurlijk persoon niet handelend in de uitoefening van zijn

beroep of bedrijf.

Onderneming: Innstyle

Vertegenwoordiger: de persoon die namens de Onderneming de Dienst

feitelijk levert of optreedt als begeleider van een Dienst of Activiteit.

Hulppersonen: iedere niet-ondergeschikte die in opdracht van de

Onderneming werkzaamheden, verricht waaronder externe

dienstverleners die in opdracht van de Onderneming Diensten aan de

Opdrachtgever of Gast leveren.

Overeenkomst: de overeenkomst (inclusief deze algemene voorwaarden)

tussen de Onderneming en Opdrachtgever, op grond waarvan de

Onderneming aan Opdrachtgever en Gast haar Diensten levert.

Voorwaarden: deze algemene voorwaarden.

Huisregels: het geheel aan regels ter regeling van de orde en veiligheid op

het Terrein en tijdens de Diensten.

Terrein: het grondstuk in beheer van of in gebruik door de Onderneming,

met inbegrip van de bebouwing en installaties.

Schriftelijk: op schrift of via elektronische weg (waaronder per e-mail).

Werkdagen: maandag t/m vrijdag, met uitzondering van in Nederland

erkende feestdagen, binnen werktijden (9u-17u Nederlandse tijd).


ARTIKEL 2: TOEPASSELIJKHEID VOORWAARDEN

2.1 Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes

en Overeenkomsten van de Onderneming en de daarmee

samenhangende rechtsverhoudingen.

2.2 Bij strijdigheid tussen bepalingen in de Overeenkomst en deze

Voorwaarden, hebben de bepalingen in de Overeenkomst voorrang.

2.3 Opdrachtgever aanvaardt de toepasselijkheid van deze Voorwaarden

door het aangaan van een Overeenkomst met de Onderneming, door

het feitelijk gebruik maken van een Dienst van de Onderneming, door

het betreden van het Terrein of door het (aan)betalen van de

verschuldigde prijs. De Gast aanvaardt de toepasselijkheid van deze

Voorwaarden door het betreden van het Terrein of door het feitelijk

gebruik maken van een Dienst.

2.4 De Onderneming draagt er zorg voor dat de Opdrachtgever kennis

kan nemen van deze Voorwaarden door deze Voorwaarden

gemakkelijk toegankelijk te maken op de website van de

Onderneming of op de locatie waar de Dienst wordt verleend, of door

deze toe te zenden óf door te zorgen dat op een andere door de wet

voorgeschreven wijze kennis kan worden genomen. De Onderneming

zal een exemplaar op verzoek toezenden.

2.5 Opdrachtgever verplicht zich deze Voorwaarden tijdig aan de Gast

bekend te maken. Ingeval Opdrachtgever werkt met een inschrijving,

geschiedt dit voor of bij de inschrijving. Ingeval er geen inschrijving

plaatsvindt, is dit vóór aanvang van de Dienst. Opdrachtgever is

aansprakelijk jegens de Onderneming voor de gevolgen van het niet

of niet tijdig bekend maken van de Voorwaarden aan de Gast.

2.6 De Onderneming is enkel bereid haar Diensten te leveren onder

toepasselijkheid van deze Voorwaarden en verdere door de

Onderneming gehanteerde voorwaarden. Algemene

(inkoop)voorwaarden en andere voorwaarden van de Opdrachtgever

worden expliciet en uitdrukkelijk van de hand gewezen.


ARTIKEL 3: AANBOD EN TOTSTANDKOMING OVEREENKOMST

3.1 De aangeboden Diensten omvatten enkel hetgeen in de offertes en

publicaties van de Onderneming uitdrukkelijk is omschreven. De

inhoud van het aanbod wordt uitsluitend bepaald aan de hand van de

door of namens de Onderneming verstrekte informatie. Informatie in

publicaties van Hulppersonen zijn geen onderdeel van het aanbod,

ongeacht of er een link naar is opgenomen in het aanbod van de

Onderneming.

3.2 Ieder aanbod geschiedt onder voorbehoud van beschikbaarheid van

de aangeboden Diensten. Indien een Dienst niet beschikbaar is, geeft

de Onderneming dit uiterlijk 7 dagen na aanvaarding van het aanbod

te kennen.

3.3 Alle offertes en aanbiedingen door de Onderneming zijn herroepbaar

en vrijblijvend en kunnen ook na aanvaarding door de Opdrachtgever

Algemene voorwaarden InnStyle

in alle gevallen onverwijld en in ieder geval tot 17.00 uur van de

eerstvolgende Werkdag zonder opgaaf van redenen worden

herroepen door de Onderneming. Indien de boeking eerder wordt

bevestigd door de Onderneming, wordt het aanbod door de

bevestiging onherroepelijk. De enkele ontvangst van een (al dan niet

automatische) ontvangstbevestiging van de boeking maakt het

aanbod niet onherroepelijk.

3.4 Indien aan de Opdrachtgever een optie wordt verstrekt of in het

aanbod een termijn voor de geldigheid van het aanbod staat vermeld,

wordt de aangeboden capaciteit van de Dienst niet publiekelijk

aangeboden of met een ander overeengekomen. De Onderneming

behoudt zich echter het recht voor de optieperiode dan wel de termijn

in het aanbod in te korten of in te trekken in verband met een nieuwe

aanvraag waarvoor de gereserveerde capaciteit nodig is.

3.5 Kennelijke fouten binden de Onderneming niet. Indien er reden is tot

twijfel aan de juistheid van de prijs of informatie dient de

Opdrachtgever navraag te doen.

3.6 De Overeenkomst komt tot stand door de aanvaarding door de

Opdrachtgever van het aanbod van de Onderneming. Deze

aanvaarding (“de boeking”) kan zowel mondeling als Schriftelijk

geschieden. In de Overeenkomst kan hiervan worden afgeweken.

Voor de Opdrachtgever geldt geen herroepingstermijn, tenzij er een

dwingendrechtelijke herroepingstermijn van toepassing is.

3.7 De Onderneming stuurt binnen 7 dagen na ontvangst van de boeking

een boekingsbevestiging.

3.8 De (rechts)persoon die namens of ten behoeve van een of meer

Gasten een Overeenkomst aangaat, is hoofdelijk aansprakelijk voor

alle verplichtingen die daaruit voortvloeien. De Gasten zijn ieder voor

hun eigen deel aansprakelijk. De bevestiging, de factuur, de

reisbescheiden en alle andere communicatie wordt enkel verstuurd

naar de Opdrachtgever. De Opdrachtgever dient de Gast volledig te

informeren over de afgenomen Diensten, verstrekte informatie en de

van toepassing zijnde Voorwaarden, Huisregels en privacybeleid. De

Opdrachtgever is ervoor verantwoordelijk om toestemming voor

verwerking door de Onderneming van de voor de zorgvuldige

uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijke bijzondere

persoonsgegevens (zoals voedselallergieën en andere noodzakelijke

medische gegevens) van Gasten te verkrijgen. De Opdrachtgever

vrijwaart de Onderneming voor alle aanspraken en schades die volgen

door het niet naleven van deze verplichtingen.

3.9 Indien de Opdrachtgever reserveert of boekt voor minderjarige Gasten

is de Opdrachtgever verantwoordelijk om de wettelijk

vertegenwoordiger(s) van de minderjarige Gast volledig te informeren

over de afgenomen Diensten en de van toepassing zijnde

Voorwaarden, Huisregels en privacybeleid. De Opdrachtgever is ervoor

verantwoordelijk om toestemming voor deelname te verkrijgen van

de wettelijk vertegenwoordiger(s). De Opdrachtgever is ervoor

verantwoordelijk om toestemming voor verwerking door de

Onderneming van de voor de zorgvuldige uitvoering van de

Overeenkomst noodzakelijke bijzondere persoonsgegevens (zoals

voedselallergieën en andere noodzakelijke medische gegevens) te

verkrijgen van de wettelijk vertegenwoordiger(s). De Opdrachtgever

vrijwaart de Onderneming voor alle aanspraken en schades die volgen

door het niet naleven van deze verplichtingen.


ARTIKEL 4: PRIJS

4.1 De prijs in offertes en publicaties van de Onderneming geldt per

persoon en exclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.

4.2 Indien de prijs leeftijdsafhankelijk is, is de leeftijd op de dag van de

Dienst bepalend.

4.3 De Onderneming kan een borgstelling van zowel de Opdrachtgever

als de Gast verlangen. De Onderneming zal dit kenbaar maken

voorafgaand aan of bij het sluiten van de Overeenkomst. De

Onderneming kan hetgeen de Opdrachtgever of Gast verschuldigd is

aan de Onderneming, waaronder schade, met de borg verrekenen.

Indien de borg bestaat uit een geldsom zal de borg of het restant

daarvan uiterlijk een week nadat de Diensten zijn verleend worden

teruggestort op de bankrekening van de Opdrachtgever of Gast, tenzij

binnen die periode de hoogte van de schade nog niet bekend is. De

Onderneming kan een waarborgsom ook direct na afloop in

contanten teruggeven.

4.4 De Onderneming heeft het recht om voor aanvang van de Dienst de

prijs te wijzigen in verband met prijswijzigingen van verschuldigde

belastingen of heffingen van (lokale) overheden.

4.5 De Onderneming heeft het recht om voor aanvang van de Dienst de

prijs te verhogen in verband met prijsstijgingen van de diensten van

Hulppersonen, toegenomen brandstofkosten of anderszins kosten die

niet bekend waren ten tijde van het aanbod.


ARTIKEL 5: BETALING, TERMIJN EN UITBLIJVEN VAN BETALING

5.1 Binnen veertien dagen na bevestigingsdatum van de overeenkomst,

dient de opdrachtgever als aanbetaling 30% van de totale

arrangementsprijs (incl. BTW) met een minimum van € 300,00 aan de

Onderneming te hebben voldaan.

5.2 2 maanden voor het evenement dient aanvullend 60% van de totale

arrangementsprijs te zijn voldaan.5.3 Indien het evenement binnen 2 maanden na dagtekening van de

overeenkomst plaatsvindt, dient de aanbetaling ter grootte van 90%

van de totale arrangementsprijs direct, binnen 3 werkdagen, te

worden voldaan.

5.4 De eindfactuur (inclusief nacalculatie), met BTW uitsplitsing, wordt

direct na het evenement toegezonden en dient binnen 14 dagen na

factuurdatum te zijn voldaan.

5.5 Indien de totale arrangementsprijs lager is dan € 200,00, dan wordt bij

facturering een bedrag van € 15,00 administratiekosten in rekening

gebracht.

5.6 Indien de Opdrachtgever niet betaalt binnen de overeengekomen

termijn, is de Opdrachtgever zonder dat een nadere ingebrekestelling

is vereist in verzuim. De Opdrachtgever die niet tijdig betaalt, is aan

Onderneming een (cumulatieve) rente verschuldigd van 1% per

maand over het openstaande bedrag plus kosten vanaf de dag van

verzuim, waarbij een gedeelte van een maand voor een maand wordt

gerekend. Voorts is Opdrachtgever gehouden tot vergoeding van alle

redelijke kosten van de inning van de vordering, zowel gerechtelijke

als buitengerechtelijke, met als minimum 15% van het gevorderde

bedrag.

5.7 Indien betaling na aanmaning waarin in een termijn van 7 dagen

wordt gesteld uitblijft of indien niet voor aanvang van de Dienst is

betaald, kan de Onderneming de Overeenkomst annuleren en

volledige annuleringskosten bij de Opdrachtgever in rekening

brengen. De annuleringskosten worden bepaald overeenkomstig

artikel 12. Het bepaalde in dit lid laat andere rechten van de

Onderneming onverlet.


ARTIKEL 6: VERPLICHTINGEN OPDRACHTGEVER EN GASTEN

6.1 De Diensten kunnen aanzienlijke lichamelijke inspanning en

concentratie vergen. De Gasten dienen daarom over voldoende

conditie te beschikken en geen lichamelijke of geestelijke

(gezondheids)beperkingen te hebben die een risico vormen voor de

veiligheid van de Gast of anderen. Bij twijfel dient de Gast van tevoren

met zijn arts te bespreken of hij of zij veilig kan deelnemen.

6.2 Indien de Gast dient te beschikken over een minimale of maximale

lengte, minimaal of maximaal gewicht of een bepaalde vaardigheid

voor het gebruik van installaties of materialen, kan de Onderneming

het gebruik verbieden dan wel de Deelname aan de Dienst of de

verhuur weigeren en/of beëindigen indien de Gast naar het redelijke

oordeel van de Onderneming niet of niet voldoende hieraan voldoet.

De Onderneming geeft deze voorwaarden reeds bij het aanbod van

haar Diensten aan.

6.3 Voor of bij het sluiten van de Overeenkomst verstrekt de

Opdrachtgever alle voor de uitvoering van de Overeenkomst relevante

informatie van zichzelf en de door hem of haar aangemelde Gasten. In

het bijzonder betreft dit informatie die mogelijk van invloed is op de

veiligheid van de Gast of anderen. De Gast is verplicht voor aanvang

van de eerste Dienst en indien dit door een Vertegenwoordiger van de

Onderneming aan het begin van een Dienst wordt gevraagd alle

relevante persoonlijke omstandigheden van zichzelf te melden voor

zover deze van invloed kunnen zijn op een goed verloop van de Dienst.

Deze verplichting geldt met name voor medische en conditionele

bijzonderheden die van invloed kunnen zijn op de veiligheid van de

Gast en die van anderen.

6.4 Indien naar het redelijke oordeel van de Onderneming deelname niet

verantwoord is, kan de Onderneming de Gast uitsluiten van deelname

aan de Dienst. Indien informatie niet, onjuist of onvolledig wordt

verstrekt, kan de Onderneming de Gast uitsluiten van deelname aan

de Dienst.

6.5 Indien dit verlangd wordt, dienen de Gasten zich voor aanvang van de

eerste Dienst te registreren bij de Onderneming en in voorkomend

geval bij de Hulppersoon.

6.6 De Gast dient zich als een redelijk handelend Gast te gedragen. De

Gast en iedere andere persoon die zich op het Terrein begeeft, dient

de Voorwaarden, Huisregels, nadere waarschuwingen, aanwijzingen

en (veiligheids)instructies van de Onderneming strikt op te volgen. De

Onderneming kan tussentijds en eenzijdig redelijke wijzigingen

aanbrengen in de Huisregels.

6.7 Bij niet naleving van de Voorwaarden, Huisregels, nadere

waarschuwingen, aanwijzingen, (veiligheids)instructies en in het geval

een Gast overlast veroorzaakt, zichzelf of anderen in gevaar brengt of

op onverantwoorde wijze omgaat met natuur en milieu, heeft de

Onderneming het recht de Gast van verdere deelname uit te sluiten

en gebruik van materiaal en/of toegang tot het Terrein, het

vervoermiddel of de accommodatie te ontzeggen. Indien een

waarschuwing gegeven de omstandigheden van het geval op zijn

plaats is, zal eerst een mondelinge of schriftelijke waarschuwing

worden gegeven voordat wordt overgegaan tot uitsluiting van

deelname of ontzegging van het gebruik of de toegang. De

Opdrachtgever of Gast heeft geen recht op restitutie van gelden.

Verdere hierdoor ontstane kosten komen voor rekening en risico van

de Gast/Opdrachtgever.

6.8 De Opdrachtgever en de Gast zijn hoofdelijk aansprakelijk voor schade

veroorzaakt door gedrag van de Gast, het niet nakomen van de

verplichtingen in dit artikel of schade die anderszins aan de Gast moet

Algemene voorwaarden InnStyle

worden toegerekend. De Opdrachtgever en Gast vrijwaren de

Onderneming van aanspraken van betrokken Vertegenwoordigers,

Hulppersonen of derden voor schade die door de Gast is veroorzaakt

of aan de Gast moet worden toegerekend.

6.9 De Opdrachtgever dient zorg te dragen voor een adequate

(ongevallen)verzekering voor de gasten/deelnemers.

6.10 Indien de Dienst niet wordt begeleid door een Vertegenwoordiger van

de Onderneming dient de Opdrachtgever ervoor zorg te dragen dat

minderjarigen te allen tijde worden begeleid door een meerderjarig

persoon.

6.11 Het is niet toegestaan om huisdieren mee te brengen op het Terrein,

tenzij de Onderneming vooraf expliciet toestemming heeft gegeven.

De Onderneming kan voorwaarden verbinden aan het meebrengen

van een huisdier.

6.12 Door een Gast gevonden voorwerpen dienen direct te worden

ingeleverd bij Vertegenwoordigers van de Onderneming. Gevonden

voorwerpen die door een Gast zijn verloren, dienen door de Gast

binnen 7 dagen te worden opgehaald. Op verzoek en voor rekening en

risico van de Opdrachtgever of Gast kunnen voorwerpen worden

toegezonden aan de Gast, nadat betaling voor de verzendkosten is

ontvangen. De Onderneming is niet verplicht tot het verzenden van

gevonden voorwerpen.


ARTIKEL 7: VERHUUR

7.1 De Onderneming stelt het gehuurde ter beschikking aan de

Opdrachtgever en/of Gast op de overeengekomen tijd en plaats na

ontvangst van de volledige betaling.

7.2 De Opdrachtgever en Gast zijn verantwoordelijk voor het gehuurde.

Opdrachtgever en Gast dienen het gehuurde enkel te gebruiken op

een wijze waartoe het krachtens zijn aard en de Overeenkomst is

bestemd. Opdrachtgever en Gast mogen geen wijzigingen

aanbrengen of het gehuurde aan derden in gebruik geven of aan

derden toegang verlenen zonder toestemming van de Onderneming.

7.3 Opdrachtgever en Gast dienen eventuele gebreken bij ontvangst van

het gehuurde te melden bij de Vertegenwoordiger. Bij het uitblijven

van een melding wordt het gehuurde geacht in orde te zijn geweest

bij aanvang.

7.4 Indien het gehuurde gebreken vertoont waardoor de Dienst niet, niet

veilig of niet naar behoren kan worden voortgezet, dient onmiddellijk

contact te worden opgenomen met de Onderneming via het

verkregen contactnummer. De Onderneming zal zich inspannen het

gebrek zo spoedig mogelijk te repareren of het gehuurde te

vervangen. Indien reparatie of vervanging niet mogelijk is, zal de

Onderneming de prijs naar rato van het niet verkregen huurgenot

terugbetalen. Nieuwe beschadigingen of gebreken deelt de Gast en/of

Opdrachtgever zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk bij het inleveren van

het gehuurde aan de Onderneming mee.

7.5 Voor reparaties door externe partijen is vooraf toestemming van de

Onderneming vereist.

7.6 Opdrachtgever en Gast zullen het gehuurde aan het einde van de

Overeenkomst op de vooraf afgesproken plaats en tijd overdragen aan

een Vertegenwoordiger in dezelfde staat als waarin de Opdrachtgever

dan wel de Gast het heeft ontvangen en zo schoon als mogelijk. Indien

het gehuurde niet voldoende schoon wordt ingeleverd kan de

Onderneming redelijke schoonmaakkosten in rekening brengen.

Indien het gehuurde wordt achtergelaten zonder het aan een

Vertegenwoordiger te overhandigen blijft de Opdrachtgever en Gast

verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van het

gehuurde.

7.7 Veroorzaakte schade dient direct te worden gemeld bij de

Onderneming. Opdrachtgever en Gast zijn hoofdelijk aansprakelijk

voor de schade aan het gehuurde of schade veroorzaakt door of met

het gehuurde. Bij verlies, diefstal of ernstige beschadiging zijn onder

meer de prijs van vervangend materiaal, afhandelingskosten en de

gederfde huurinkomsten verschuldigd. Bij lichte beschadiging zijn

onder meer de reparatiekosten verschuldigd. De Onderneming kan

een lijst met redelijke standaardvergoedingen hanteren. De

Onderneming is gerechtigd kosten voor schoonmaak, zoekacties,

vervoer en berging van het gehuurde, reparaties, vervanging,

aangiften van vermissing e.d. aan Opdrachtgever en/of Gast in

rekening te brengen.

7.8 Indien de Opdrachtgever of Gast het gehuurde niet heeft ingeleverd

voor of direct na afloop van de afgesproken huurperiode geldt dat de

Onderneming gerechtigd is de reguliere vergoeding voor de

aanvullende aangevangen huurperiode én een toeslag van 50% van

de totale prijs in rekening te brengen. Indien de Onderneming door de

overschrijding van de huurperiode eveneens andere klanten een

alternatief programma en/of compensatie dient aan te bieden of

huurinkomsten misloopt wordt die schade aanvullend in rekening

gebracht.

7.9 Tenzij de inhoud van de bepaling zich er niet toe leent, zijn de

bepalingen inzake Verhuur ook van toepassing op gebruik van

materiaal, Terrein (met inbegrip van de installaties op het Terrein),

vervoersmiddelen, accommodatie en alle eigendommen van de

Onderneming, Hulppersonen of derden in het kader van een Activiteit

of Overige dienst.

ARTIKEL 8: AUDIOVISUELE DIENSTEN EN CREATIVE AGENCY

8.1 Intellectuele eigendomsrechten, waaronder auteursrechten t.a.v. de

werken, van de Onderneming, berusten uitsluitend bij de

Onderneming dan wel diens Hulppersoon (de maker) en niet bij

Opdrachtgever. Een gebruikersrecht dat aan Opdrachtgever is

toegekend, is niet-exclusief, niet-overdraagbaar aan derden, niet

verpandbaar en niet sublicentieerbaar.

8.2 Werken en opgedane (niet-vertrouwelijke) kennis binnen de opdracht

kunnen ook voor andere doeleinden worden gebruikt.

8.3 De Onderneming kan niet garanderen dat (audio)visuele content die

wordt verschaft of ontwikkeld, foutloos en storingsvrij werkt. Dit risico

ligt bij Opdrachtgever. De Onderneming zal zich redelijkerwijs

inspannen fouten en storingen te verhelpen. Opdrachtgever is in alle

gevallen verantwoordelijk voor de inhoud, timing, de resultaten en de

verdere gevolgen van de content.


ARTIKEL 9: CAFÉ, RESTAURANT EN CATERING

9.1 Indien de Opdrachtgever en/of Gasten die een tafel of menu

gereserveerd hebben niet of niet voltallig verschijnen zonder te

annuleren, wordt 100% van de overeengekomen prijs voor het

afgesproken menu in rekening wordt gebracht. Voor zover er geen

menu is overeengekomen wordt een bedrag van EUR 25,- per niet

verschenen persoon in rekening gebracht. Een vertraging van 30

minuten t.o.v. de afgesproken aankomsttijd wordt gezien als het niet

(voltallig) verschijnen, tenzij dit in de omstandigheden van het geval

niet redelijk is. Van dit lid kan in de Overeenkomst worden afgeweken.

9.2 Indien het eten of drinken niet op nacalculatie geschiedt, is de

Opdrachtgever en de bestellende Gast de rekening verschuldigd op

het moment dat deze aan hem wordt gepresenteerd. De rekening

dient direct te worden betaald met contant geld of pin, tenzij anders

is aangegeven door de Onderneming. Indien de Opdrachtgever of

Gast niet overgaat tot directe betaling, verkrijgt de Onderneming een

retentierecht op de aanwezige goederen van de Opdrachtgever en de

Gast. Openstaande bedragen kunnen door de Onderneming worden

verrekend met borg die voor andere Diensten van de Onderneming is

ingehouden.

9.3 Het is de Onderneming toegestaan directe dan wel tussentijdse

betaling te verlangen van reeds besteld eten en drinken, tenzij is

afgesproken dat dit op nacalculatie geschiedt.

9.4 De Opdrachtgever staat in voor bestellingen van Gasten.

9.5 Eigen eten en drinken meenemen of nuttigen op het Terrein is

verboden, tenzij er andere afspraken over zijn gemaakt. Hieronder

vallen ook versnaperingen in goodiebags, (promotie)drankjes en

verjaardagstaarten.

9.6 De Onderneming kan een bedrag in rekening brengen voor door de

Opdrachtgever of Gasten zelf meegebracht of genuttigd eten of

drinken. Indien niet vooraf een bedrag is overeengekomen, wordt een

redelijk bedrag in rekening gebracht. 9.7 Dieetwensen en

dieetvereisten dienen tijdig door de Opdrachtgever te worden

gecommuniceerd. De Onderneming kan hier een termijn aan

verbinden. Ernstige voedselallergieën dienen ter plaatse door de Gast

aan het horecapersoneel nogmaals kenbaar te worden gemaakt.

9.8 Bij de afname van drank of spijs op basis van nacalculatie is de

administratie van de Onderneming en/of haar Hulppersoon bindend

voor partijen behoudens tegenbewijs.


ARTIKEL 10: DIENSTEN VERRICHT DOOR DE OPDRACHTGEVER OF

DOOR DE OPDRACHTGEVER INGESCHAKELDE DERDEN

10.1 Het is de Opdrachtgever of Gast zonder voorafgaande toestemming

van de Onderneming niet toegestaan om zelf of uitbesteed aan een

derde enige vorm van diensten (waaronder activiteiten) te verzorgen

op het Terrein.

10.2 De Onderneming kan aanvullende voorwaarden verbinden aan de

levering van diensten door de Opdrachtgever of door Opdrachtgever

ingeschakelde dienstverleners.

10.3 Indien de Onderneming diensten van de Opdrachtgever of door de

Opdrachtgever ingeschakelde dienstverleners toelaat op het Terrein

is de Onderneming niet verantwoordelijk voor de voorbereiding of

uitvoer van deze activiteiten of diensten. Indien de Onderneming een

gedeelte van het Terrein beschikbaar stelt, zijn de Opdrachtgever en

de door Opdrachtgever ingeschakelde dienstverlener uitdrukkelijk

zelf verantwoordelijk voor de controle of het Terrein geschikt is voor de

activiteit of dienst en vrij is van gevaren. De Opdrachtgever en

eventuele ingeschakelde derden dienen de activiteiten en diensten

overeenkomstig de geldende veiligheidsstandaarden, milieunormen

en regelgeving uit te voeren.

10.4 De Opdrachtgever dient zorg te dragen voor alle noodzakelijke

vergunningen en ontheffingen, tenzij ander is overeengekomen.

Indien de Onderneming de vergunning en/of ontheffing zal regelen,

heeft deze slechts een inspanningsplicht. De Onderneming kan een

vergoeding voor het regelen verlangen.

10.5 De Opdrachtgever dient ervoor zorg te dragen dat door de

Opdrachtgever ingeschakelde dienstverleners een adequate

(beroepsaansprakelijkheids)verzekering hebben.

Algemene voorwaarden InnStyle

10.6 De Opdrachtgever vrijwaart de Onderneming ingeval van aanspraken

van Gasten, Hulppersonen, Vertegenwoordigers, ondergeschikten of

derden voor schade die is veroorzaakt door de Opdrachtgever of de

door de Opdrachtgever ingeschakelde dienstverlener. De

Opdrachtgever is gehouden schade aan eigendommen van de

Onderneming en gevolgschade van de Onderneming veroorzaakt

door de Opdrachtgever of de door de Opdrachtgever ingeschakelde

dienstverlener te vergoeden.


ARTIKEL 11: WIJZIGINGEN DOOR DE OPDRACHTGEVER

11.1 Opdrachtgever kan de Onderneming Schriftelijk verzoeken de

Overeenkomst te wijzigen. Onder wijziging vallen ook de wijziging van

programma, vervoerstijden, gegevens van Gasten of dieetwensen. Het

staat de Onderneming vrij de wijziging af te wijzen, tenzij dit in een

specifiek geval onredelijk is. Een wijziging van de datum wordt gezien

als een annulering.

11.2 Tenzij in de overeenkomst anders is bepaald, kan het door

Opdrachtgever aangegeven aantal personen tot 8 werkdagen voor

aanvang van het evenement kosteloos worden verminderd, indien de

totale wijziging niet meer dan 10% verschilt van het oorspronkelijk

bevestigde aantal personen. Bij vermindering binnen 8 dagen zijn de

volledige kosten verschuldigd.

11.3 Bij wijziging is Opdrachtgever de kosten als gevolg van de wijziging

verschuldigd en daarnaast de volgende wijzigingskosten: a. bij een

wijzigingsverzoek tot 21 dagen voor aanvang: nihil; b. bij een

wijzigingsverzoek binnen 21 dagen voor aanvang of later: €30,- per

wijziging. De datum van ontvangst van de wijziging door de

Onderneming geldt als wijzigingsdatum.


ARTIKEL 12: ANNULERING VAN DE DIENST DOOR OPDRACHTGEVER

12.1 Opdrachtgever kan de overeengekomen Diensten voor aanvang

schriftelijk annuleren waarbij de volgende annuleringskosten

verschuldigd zijn aan de Onderneming:

a. bij annulering tot 2 maanden voor aanvang: 30% van de prijs;

b. bij annulering vanaf 2 maanden tot 1 maand voor aanvang: 50%

van de prijs;

c. bij annulering vanaf 1 maand tot 14 dagen voor aanvang: 75% van

de prijs;

d. bij annulering vanaf 14 dagen voor aanvang: 100% van de prijs;

12.2 Verplaatsing van datum is een annulering, echter de

annuleringskosten worden bij de eerste verplaatsing beperkt tot 30%

indien de verplaatsing uiterlijk 14 dagen voor aanvang is doorgegeven.

Bij een volgende verplaatsing of annulering bedragen de

annuleringskosten te allen tijde 100% van de arrangementsprijs.

12.3 De datum van ontvangst van de annulering door de Onderneming

geldt als annuleringsdatum. Annuleringen buiten kantoortijden

(Werkdagen 9u-17u) worden geacht te zijn verricht op de

eerstvolgende Werkdag.


ARTIKEL 13: WIJZIGINGEN EN ANNULERING DOOR DE ONDERNEMING

13.1 De Onderneming kan de Overeenkomst wijzigen op grond van

gewichtige redenen. Deze wijzigingen deelt de Onderneming

onverwijld en met redenen omkleed aan de Opdrachtgever mee. Bij

wijzigingen die niet zijn gebaseerd op overmacht (artikel 14) of

weersinvloeden en plaatselijke omstandigheden (artikel 15) geldt het

volgende: De Onderneming kan een alternatief aanbieden. De

Onderneming kan een wijziging of aangeboden alternatief slechts

afwijzen indien de wijziging of het alternatief zodanig is dat de

Opdrachtgever hier redelijkerwijs niet aan kan worden gebonden.

Indien de Opdrachtgever de wijziging en een eventueel aangeboden

alternatief afwijst, eindigt de Overeenkomst en heeft de

Opdrachtgever (enkel) recht op restitutie van de prijs en indien de

Dienst reeds ten dele is uitgevoerd een evenredig deel daarvan.

13.2 De Onderneming kan de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk

annuleren op grond van gewichtige redenen. De Onderneming deelt

de Opdrachtgever de annulering en de reden daarvoor onverwijld

mee. Bij een annulering door de Onderneming die niet is gebaseerd

op overmacht (artikel 14) of weersinvloeden en plaatselijke

omstandigheden (artikel 15) geldt het volgende: De Opdrachtgever

heeft (enkel) recht op restitutie van de reeds betaalde prijs en indien

de Dienst reeds ten dele is uitgevoerd een evenredig deel daarvan.

Indien de oorzaak van de annulering aan Opdrachtgever en/of Gast

kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende schade voor

rekening van Opdrachtgever en blijft de prijs verschuldigd.


ARTIKEL 14: OVERMACHT

14.1 De Onderneming is niet gehouden de Overeenkomst uit te voeren

voor zover nakoming onmogelijk is of onevenredige inspanningen of

kosten vergt als gevolg van onvoorziene en onvermijdbare

omstandigheden (“overmacht”), zoals (burger)oorlog, terreur, politieke

onrust, natuurrampen, stakingen, verkeersdrukte, gesperde straten,

gesperde tunnels of bergpassen, gesloten (ski)gebieden/liften,

gebiedsverbod, vaarverbod en (extreme)weersomstandigheden. In

het geval van overmacht kan de Onderneming de Overeenkomst

geheel of gedeeltelijk annuleren en draagt iedere partij zijn eigen

schade. Voor zover door de Onderneming ingekochte Diensten nietkosteloos kunnen worden geannuleerd, blijft de Opdrachtgever deze

kosten verschuldigd. In gevallen waarop de regeling van dit artikel ziet,

is het recht op ontbinding voor beide partijen uitgesloten.


ARTIKEL 15: WEERSINVLOEDEN EN PLAATSELIJKE OMSTANDIGHEDEN

15.1 Alle Diensten worden aangeboden onder het voorbehoud dat

aanpassing op grond van weersinvloeden en plaatselijke

omstandigheden nodig is. Het risico van weersinvloeden en

plaatselijke omstandigheden (zoals de waterstand) en de gevolgen

voor de Diensten ligt bij de Opdrachtgever. Onverminderd lid 2 van dit

artikel, vindt een Dienst, al dan niet in aangepaste vorm, ook bij slecht

weer doorgang.

15.2 Indien het weer of de plaatselijke omstandigheden of de gevolgen

daarvan ervoor zorgen dat de Dienst, niet of niet veilig kan worden

uitgevoerd, is de Onderneming ontlast van de verplichting die Dienst

uit te voeren. Vindt een Dienst geen doorgang dan kan de

Onderneming voor zover redelijkerwijs mogelijk een alternatieve

Dienst of een alternatieve datum aanbieden, maar de Onderneming is

daartoe niet verplicht.

15.3 Indien de Dienst reeds is aangevangen zal de Onderneming

zorgdragen voor de terugkeer van de Gasten naar een veilige en

geschikte locatie (doorgaans de geboekte groepsaccommodatie of

het eigen Terrein van de Onderneming).

15.4 Onder niet-veilige omstandigheden wordt onder andere, maar niet

uitsluitend verstaan: extreme temperaturen, te veel wind, gladheid,

(kans op) onweer, te lage of te hoge waterstand, sterke stroming,

ernstig beperkt zicht. Het oordeel dat een Dienst niet of niet-veilig kan

worden uitgevoerd ligt geheel bij de Onderneming.

15.5 De Opdrachtgever blijft de prijs verschuldigd. Er vindt slechts restitutie

plaats voor zover de Onderneming door het niet uitvoeren van de

Dienst(en) kosten bespaart. In gevallen waarop de regeling van dit

artikel ziet, is het recht op ontbinding voor beide partijen uitgesloten.


ARTIKEL 16: INSPANNINGSVERPLICHTING, EIGEN RISICO GAST EN

AANSPRAKELIJKHEID VAN DE ONDERNEMING

16.1 Ten aanzien van de uitvoer van de overeengekomen diensten, heeft

de Onderneming (alsook haar Hulppersonen) uitsluitend een

inspanningsverplichting. Zij staat niet in voor het behalen van een

beoogd of bepaald resultaat.

16.2 Met de aangeboden Diensten, en in het bijzonder de

buitensportactiviteiten, is een onvermijdbaar risico op schade en

ongevallen verbonden. Ondanks zorgvuldig handelen van de

Onderneming kan het derhalve voorkomen dat er schade of letsel

optreedt. De verzekeringsmogelijkheden van de Onderneming voor

schade zijn bovendien begrensd. Een eigen risico voor de

Opdrachtgever/Gast is daarom onlosmakelijk verbonden met de

deelname.

16.3 De Onderneming is niet aansprakelijk voor schade of een gebeurtenis

die haar niet valt toe te rekenen, waaronder:

a. omstandigheden die zijn toe te rekenen aan Gast of

Opdrachtgever, zoals:

- het niet hebben van een noodzakelijk reisdocument,

- een ontoereikende gezondheid of conditie,

- een ontoereikende persoonlijke uitrusting,

- onjuist handelen of niet-handelen van de Gast,

- oververmoeidheid,

- overschatting van de eigen vermogens,

- onzorgvuldig of roekeloos gedrag,

- het negeren van instructies,

- het niet opvolgen van één of meerdere veiligheidsvoorschriften,

- het deelnemen onder invloed van alcohol, drugs, medicijnen of

andere verdovende middelen,

- het zich bewust of onbewust (laten) indelen in een verkeerde

categorie.

b. handelingen en invloeden van niet direct bij de uitvoering van de

Overeenkomst betrokken derden;

c overmacht.

16.4 De aansprakelijkheid van de Onderneming jegens de Opdrachtgever

is in alle gevallen uitgesloten (waaronder schade die volgt uit het

overlijden of persoonlijk letsel van de Gast), tenzij de schade het gevolg

is van opzet of bewuste roekeloosheid van de Onderneming.

16.5 De aansprakelijkheid van de Onderneming richting de Gast is in alle

gevallen (waaronder schade die volgt uit het overlijden of persoonlijk

letsel van de Gast) beperkt tot hetgeen de door de Onderneming

afgesloten aansprakelijkheidsverzekering (zie artikel 16.7) wordt

gedekt en uitgekeerd, vermeerderd met het eigen risico, tenzij de

schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de

Onderneming.

16.6 Indien de schade is geleden als gevolg van een Dienst die valt binnen

het toepassingsbereik van een internationaal verdrag, dan is de

aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen is toegestaan volgens dit

verdrag. Dit ziet ook op schade die volgt uit het overlijden of

persoonlijk letsel van de Gast.

16.7 De Onderneming is verplicht zich te verzekeren tegen

aansprakelijkheid volgens de hiervoor geldende HISWA-RECRON

Algemene voorwaarden InnStyle

norm, behoudens voor zover een specifieke dienst niet of niet zonder

onredelijke kosten te maken verzekerbaar is.

16.8 De Onderneming is niet aansprakelijk voor schade van de

Opdrachtgever/Gast die is gedekt door verzekeringen van de

Opdrachtgever/Gast, zoals zorg, reis- of annuleringsverzekeringen. De

uitsluiting geldt niet indien de schade het gevolg is van opzet of

bewuste roekeloosheid van de Onderneming.

16.9 De Onderneming is niet aansprakelijk voor het door derden

veroorzaakte verlies, beschadiging of diefstal van auto’s, jassen en

goederen van Opdrachtgever of Gasten. Indien er een bedrag in

rekening wordt gebracht voor het in bewaring geven van jassen of

goederen is de Onderneming bij verlies, beschadiging of diefstal

hooguit aansprakelijkheid voor de waarde van de zichtbare goederen,

maar niet voor de inhoud, tenzij de Onderneming op de hoogte is van

de inhoud en uitdrukkelijk is overeengekomen dat de Onderneming

ook de inhoud dekt.

16.10 De bovenstaande aansprakelijkheidsbeperkingen gelden

cumulatief, waarbij de Onderneming een beroep kan doen op de in

het geval meest vergaande aansprakelijkheidsuitsluiting/beperking.

Uitsluiting en beperking van aansprakelijkheid geldt niet indien de

schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de

Onderneming.


ARTIKEL 17: KLACHTEN

17.1 Indien de Opdrachtgever of Gast een tekortkoming in de uitvoering

van de Overeenkomst constateert, dient hij deze zo spoedig mogelijk,

maar in ieder geval tijdens de Dienst te melden zodat een passende

oplossing kan worden getroffen. De melding dient te geschieden bij

de plaatselijk Vertegenwoordiger (coördinator) van de Onderneming

en indien de Dienst niet wordt uitgevoerd door de Onderneming ook

bij de dienstverlener.

17.2 Indien de klacht ter plaatse niet naar tevredenheid is opgelost, kan

deze uiterlijk binnen één maand na afloop van de Dienst schriftelijk en

gemotiveerd worden ingediend bij de Onderneming. Heeft de Dienst

geen doorgang gevonden dan dient de klacht binnen één maand na

de oorspronkelijke contractuele aanvangsdatum bij de Onderneming

ingediend te worden. De Onderneming is gehouden binnen een

maand na ontvangst van de klacht gemotiveerd te reageren.

17.3 Het niet of niet tijdig melden van de klacht kan van invloed zijn op de

hoogte van een eventuele prijsverlaging of schadevergoeding, tenzij

de belangen van de Onderneming door het niet tijdig klagen niet

geschaad zijn. Klachten die na terugkomst niet tijdig zijn ontvangen

worden niet in behandeling genomen, tenzij dit in de

omstandigheden van het geval niet redelijk is.


ARTIKEL 18: OVERIGE BEPALINGEN

18.1 Vertegenwoordigers, ondergeschikten, Hulppersonen en andere bij

de uitvoering van de Overeenkomst betrokken derden, alsmede hun

personeel kunnen zich jegens de Opdrachtgever en Gast beroepen op

de bepalingen uit de Overeenkomst en deze Voorwaarden (met

inbegrip van de aansprakelijkheidsuitsluitingen).

18.2 Verjaringstermijnen, waaronder termijnen betreffende de verjaring

van aansprakelijkheid, bedragen één (1) jaar, tenzij deze beperking niet

is toegestaan.

18.3 Vorderingsrechten vervallen na één (1) jaar, tenzij deze beperking niet

is toegestaan of in een bepaald geval niet gerechtvaardigd is.

18.4 Indien dwingend recht aan de geldigheid van een bepaling in deze

Voorwaarden in de weg staat of indien een bepaling wordt vernietigd,

worden partijen geacht een geldige bepaling te zijn overeengekomen

die qua inhoud en strekking zo dicht mogelijk de oorspronkelijke

intentie benadert.

18.5 Uitsluitend Nederlands recht is van toepassing, tenzij dit in strijd is met

dwingend recht.

18.6 De Nederlandse rechter is exclusief bevoegd, tenzij dit in strijd is met

dwingend recht.