
Verras de bezoekers van jouw evenement en maak indruk met branding, want tegenwoordig kun je niet om de kracht van visuele middelen heen. Het versterkt de boodschap en daarnaast zorgt het personaliseren van jouw evenement voor herkenbaarheid. Een uitgekozen moment om de boodschap van jouw organisatie over te brengen en extra beleving mee te geven.
Een positieve eerste indruk wordt gelijk al bij binnenkomst van het evenement bepaald. Visuele event branding helpt hierbij en kun je inzetten voor, tijdens en na een evenement en kent oneindig veel mogelijkheden. Een uitnodiging, eventapp en signing in één huisstijl, hoe gaaf is dat! Niemand van de gasten hoeft meer de vraag te stellen: ben ik hier wel op het goede evenement?
Stel voorafgaand het doel van jouw evenement vast en maak het zichtbaar. Gebruik event branding om te informeren, motiveren of als verkooptool. Denk ook aan het opbouwen van duurzame relaties of het onderhouden hiervan. De inzet van event branding en het neerzetten van de juiste look & feel versterkt de identiteit van de organisatie en de doelen waar je als organisatie voor staat. Zorg dat jouw gasten zich hiermee kunnen identificeren om de band te versterken.
Is maatschappelijk verantwoord ondernemen een belangrijke waarde binnen jouw organisatie? Kies dan bijvoorbeeld voor een cateraar die samenwerkt met lokale ondernemers of werkt met duurzame producten. En maak het visueel door bijvoorbeeld een smoothie flesje te bedrukken met je bedrijfslogo of het buffet te branden met biologische materialen.
Less is more! Zorg uiteraard wel voor een goede balans in het branden van een locatie. Een overschot aan logo’s kan de verkeerde werking geven. Kies daarom een aantal belangrijke punten, zoals een cateringruimte of misschien wel de plenaire zaal waarin je branding plaatst. Denk ook na over bijvoorbeeld quotes of afbeeldingen die de visie van het bedrijf uitstralen in plaats van alleen logo’s.