
Is jouw doelgroep geregeld te gast op beurzen,
congressen en inspiratiedagen? Dan ligt de lat hoog wil je deze doelgroep nog
verrassen met unieke elementen. Uitgekauwde eventconcepten en saaie sprekers wil
je liever vermijden. Hoe blijf jij als eventmanager verrassend en innoverend
naar de klant? Hoe zorg jij ervoor dat bij een tweede editie van het event de
doelgroep de datum al in de agenda zet voordat de uitnodigingen de deur uit
zijn?
De wowfactor van het event
Verras vanaf het begin! Nodig je gasten uit met een
videoboodschap en houd het aanmeldingsproces simpel. Geen tien stappen die
doorlopen moeten worden, maar een simpele druk op de knop. Verlaag de drempels
en verhoog de ervaring. De locatie bepaalt voor een groot deel de sfeer van het
event. Dus kijk naar het doel van het evenement en de doelgroep die jij
uitnodigt: welke sfeer sluit hierbij aan? Industrieel, duurzaam of volledig
gestyled, groots aangekleed of juist intiem. Wil je een evenement van de grond
af opbouwen met techniek en meubilair, wat veel extra kosten met zich
meebrengt. Of kies je voor een full service locatie die al volledig gemeubileerd
is? Ga voor een locatie die inspireert!
Prikkel de zintuigen
Technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. LED
wordt verfijnder, geluid wordt scherper en unieke audiovisuele concepten bestormen
de markt. Maak gebruik van deze nieuwe mogelijkheden! Virtual Reality (VR) is
één van deze veelbelovende concepten. Zeker niet onbekend in de evenementen
wereld maar toch vaak over het hoofd gezien. Je kunt VR inzetten om het brein
van uw publiek te prikkelen en zo een blijvende indruk achter te laten. Het
beursplein zelf biedt weinig extase, maar voeg hier een optische, virtuele
wereld aan toe en vergroot de ervaring. Of zet VR in tijdens een chic diner en
geef uw gasten een virtuele rondleiding op de wijngaard waar de zorgvuldig
uitgekozen wijn wordt verbouwd. Een glas wijn wordt zo een verhaal, en dat
verhaal blijft hangen.
Maak de presentatie onweerstaanbaar
Gasten zijn tijdens een evenement omringd door
prikkels en afleiding. De buurman die met zijn pen klikt, geuren van vers
gebakken broodjes en een barbecue die al stiekem de plenaire zaal binnensluipt of
iemand die nog even snel zijn of haar mail checkt op de telefoon. Het is daarom
belangrijk dat de boodschap die jij overbrengt, wordt ondersteund door gave
content op een mooi groot scherm. Zo maak je het visueel en houden de gasten makkelijk
hun focus.
Kunnen we je helpen?
Creëer een evenement om nooit te vergeten! Onthoud:
blijf verassen, blijf vernieuwen en blijf luisteren naar de doelgroep. Zo ben
je van succes verzekerd. Wil je geholpen worden? Neem dan contact met ons op.
We helpen je graag.